Metoda ta opiera się na podejściu stawiającym w centrum studenta i jego potrzeby językowe. Lektor krok po kroku tłumaczy na czym polega mechanizm przyswajania języka obcego – ucząc studenta tego jak ma się uczyć, żeby się nauczyć. Metoda ta interesuje się szczególnie tym co się dzieje poza lekcją – czyli tam gdzie powinien zachodzić główny proces przyswajania języka – lekcja to zawsze za mało. Bazuje na odkryciach naukowych w wielu dziedzin: zarządzanie czasem, budowanie nawyków, pamięć, sfera emocjonalna, neurolingwistyka, psychologia edukacji itp.
Metoda składa się z 3 etapów:
SŁOWNICTWO – na początku student uczy się jak szybko i trwale zapamiętywać słownictwo.
GRAMATYKA – następnie student uczy się gramatyki w taki sposób, że jest ona gotowa do użycia tuż po jej zaprezentowaniu.
MÓWIENIE – na koniec student uczy się jak przełamać barierę językową i zacząć mówić płynnie po angielsku.
Następnie podczas zindywidualizowanej pracy ze studentem w małej grupie (4 osoby) lektor krok po kroku nazywa i rozwiązuje wszystkie problemy z jakim boryka się osoba, która “utknęła” w procesie nabywania języka – nigdy nie zostawiając jej samej sobie.
Jeżeli student przyjmie i wdroży wszystkie założenia metody to jest w stanie osiągnąć poziom komunikacyjności nawet w pół roku. Jakie to założenia? I jak to zrobić w pół roku? – wyjaśniam na lekcji próbnej, na którą zapraszam.
Danie Leszczyński
prowadzący